Jernhusen emitterar 5-årig obligation

Jernhusen har genomfört en obligationsemission om 300 MSEK inom ramarna för sitt Medium Term Note-program (MTN-program).

Obligationslånet löper med en fast ränta om 0,713 procent under 5 år. Obligationen kommer att noteras på Nasdaq OMX Stockholm.

-   Jernhusen fortsätter att investera i järnvägsnära infrastrukturfastigheter för att främja det kollektiva resandet. Emissionen syftar till att finansiera delar av de pågående investeringarna i framförallt Stockholms- och Malmöregionen, säger Marcus Jansson, finanschef på Jernhusen.

Information om Jernhusens finansiering finns på bolagets webbplats www.jernhusen.se/finans.

Marcus Jansson, finanschef, telefon 08-410 626 20, marcus.jansson@jernhusen.se
Anders Bäck, ekonomidirektör/vVD, telefon 070-623 62 55,
anders.back@jernhusen.se

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 229 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 185 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 12,2 miljarder kronor.