Jernhusen i final till Årets bästa hållbarhetsredovisning

Jernhusen är en av tre som kan vinna pris för Årets bästa hållbarhetsredovisning. Tidningen Aktuell Hållbarhet har utsett finalisterna i tävlingen där Jernhusen uppmärksammas i kategorin Offentlig sektor och statliga bolag.

- Vi har hållbarhetsredovisat enligt GRI sedan 2008 och lägger oss vinn om att vara så tydliga och transparenta som möjligt, säger kommunikations- och hållbarhetschef Lotta Fogde på Jernhusen. Den här nomineringen säger oss att vi är på rätt väg samtidigt som den sporrar oss att jobba vidare med ytterligare förbättringar i vår integrerade års- och hållbarhetsredovisning.

Priset delas ut den 2 juni. Totalt har 139 företag nominerats och tre företag har gått till final i respektive kategori: Stora företag, Små och medelstora företag samt Offentlig sektor och statliga bolag. Jernhusen tävlar mot Swedfund och Göteborg Energi.

Lotta Fogde, kommunikations- och hållbarhetschef, 070-562 85 36

Cecilia Granath, pressansvarig Jernhusen, 0734-39 26 21

Taggar:

Citat

Vi har hållbarhetsredovisat enligt GRI sedan 2008 och lägger oss vinn om att vara så tydliga och transparenta som möjligt. Den här nomineringen säger oss att vi är på rätt väg samtidigt som den sporrar oss att jobba vidare med ytterligare förbättringar i vår integrerade års- och hållbarhetsredovisning.
Lotta Fogde, Kommunikations- och hållbarhetschef på Jernhusen