Ny försäljnings- och marknadsdirektör på DHL

Stockholm 4 maj, 2012. Carl-Anders Keller, 40, tillträdde som ny försäljnings- och marknadsdirektör för DHL Freight Sverige den 1 maj. Carl-Anders började på DHL 2010 som ansvarig för inrikesprodukter, strategisk prissättning samt affärsutveckling.

− Min vision är att vi ska vinna marknadsandelar inom alla våra områden genom att fortsätta leverera en hög kvalitet, och den service våra kunder förväntar sig. DHL Freight har en unik produktportfölj som löser alla våra kunders utmaningar. Och just kommunikationen kring våra produkter vill jag gärna utveckla ytterligare, säger Carl-Anders Keller.

Carl-Anders har bidragit till förbättrad lönsamhet inom inrikesverksamheten sedan han började på DHL 2010, både genom sitt ledarskap och sin förmåga att driva igenom förändringar. Han har dessutom utvecklat och förbättrat produktportföljen för DHL Freights inrikesprodukter och bidragit framgångsrikt i olika effektiviseringsprojekt.

Carl-Anders har tidigare bland annat arbetat på Posten Logistik AB, där han var försäljningschef för region Öst.

Ulf Sjöström, tidigare försäljnings- och marknadsdirektör på DHL Freight Sverige, blir affärsutvecklare för DHL Freight Norden, med tillträde den 1 maj 2012.

Tel: 08 – 54 345 669

DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2011 hade koncernen en omsättning på 53 miljarder euro.