Jetshop A/S förstärker satsningen på den norska marknaden

Jetshop A/S satsar på ytterligare tillväxt i Norge genom att förstärka den skandinaviska plattformen med professor Odd Gisholt i styrelsen. Gisholt har ett stort kontaktnät och en bred kompetens av bland annat detaljmarknadens utveckling i Europa.

Professorn har nyligen gått in i styrelsen för nätverksleverantören Jetshop A/S med inriktning på bolagets strategiska utveckling mot kunder i detaljhandel. – Jag hoppas kunna bidra till att Jetshop i framtiden skapar de starkaste lösningarna för dem som vill utveckla sin försäljning över nätet, säger Odd Gisholt.

Gisholt har en doktorsexamen i marknadsföring och har arbetat som rektor och direktör vid ett flertal handelshögskolor i Europa. Han har lång erfarenhet som rådgivare och ledamot för ett flertal bolag, bland annat 10 år för IBM.

– Marknadsföring är under en kraftig förändring. Det blir allt mer utmanande att tillfredsställa kundens behov. Kunderna blir mer krävande och det är det marknadsföring handlar om att skapa värden för kunderna. Det är här e-commerce kommer in. Många kunder vill ha enkla lösningar där de känner att de får mer värde för mindre pengar på nätet, säger Odd Gisholt.

Jetshop har sedan lanseringen 2003 snabbt vuxit till att bli den ledande leverantören i Skandinavien av butiker på Internet för små och medelstora företag. Jetshop har drygt 1 400 aktiva butiker med en samlad årsomsättning på över 750 miljoner SEK via Internet.

För mer information kontakta:

Jetshop
Christian Zanders, CEO tel. +46 31 760 71 70, mobil +46 707 76 60 76 eller e-post christian.zanders@jetshop.se

Om oss

Jetshop utvecklar och marknadsför Nordens största e-handelssystem Jetshop Commerce. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till en ledande partner för e-handel inom e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring för att utveckla kundernas handel och kundrelationer. 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop. Under 2013 sker köp till ett värde överstigande 2 miljarder SEK i butiker som använder Jetshop Commerce. I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010. Jetshop har även högsta (trippel-A) kreditbetyg enligt Soliditet. Jetshop har ca 60 medarbetare vid sina verksamheter i Sverige, Norge & Polen