Jetshop förstärker med ny Chief Commercial Officer

Jetshop har rekryterat Fredrik Hedblom som ny CCO (Chief Commercial Officer). Fredrik har tidigare arbetat på bland annat Centiro och kommer närmast från Pulsen.

- Vi ser en bransch i fortsatt stark tillväxt, men också en ökad konkurrens för handlare när branschen konsolideras allt mer. Strategi och kontinuerlig affärsutveckling blir allt viktigare komponenter i en lyckad onlinesatsning. Vi vill fortsätta att skapa framgångsrika handlare och erbjuda de mest innovativa lösningarna på marknaden, vi är därför väldigt glada över att nu kunna förstärka med Fredriks breda erfarenhet av branschen, affärsstrategi och change management, säger Christian Zanders, CEO på Jetshop.

Fredrik Hedblom har tidigare arbetat som vice VD på Centiro och kommer närmast från en befattning som CEO på Pulsen, en av nordens största leverantörer av IT-tjänster. Fredrik tillträder sin tjänst på Jetshop från och med den 1 januari.

- Jetshop är ett innovativt bolag, med stor kunskap och effektiva lösningar i portföljen. Jag har med intresse följt bolagets resa och jag ser nu fram emot att få vara med utveckla erbjudandet för Jetshops kunder ytterligare. Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet för att skapa framgång för Jetshop och våra kunder, säger Fredrik Hedblom, nytillträdd CCO för Jetshop.

För mer information, kontakta:

Christian Zanders - CEO, Jetshop: +46 707 76 60 76, christian.zanders@jetshop.se

Fredrik Hedblom - CCO, Jetshop: +46 735 18 15 76,  fredrik.hedblom@jetshop.se

Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till att bli en ledande teknik och  kunskapspartner för digital handel. Jetshop erbjuder , e-handelsplattformar, strategisk rådgivning och digital marknadsföring. Ca  2 000 företag använder i dag Jetshop som partner för sin digitala handel.

Om oss

Jetshop utvecklar och marknadsför Nordens största e-handelssystem Jetshop Commerce. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till en ledande partner för e-handel inom e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring för att utveckla kundernas handel och kundrelationer. 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop. Under 2013 sker köp till ett värde överstigande 2 miljarder SEK i butiker som använder Jetshop Commerce. I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010. Jetshop har även högsta (trippel-A) kreditbetyg enligt Soliditet. Jetshop har ca 60 medarbetare vid sina verksamheter i Sverige, Norge & Polen

Fredrik Hedblom, närmast från rollen som CEO på Pulsen, blir ny CCO på Jetshop.

Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet för att skapa framgång för Jetshop och våra kunder.
Fredrik Hedblom, CCO, Jetshop
Strategi och kontinuerlig affärsutveckling blir allt viktigare komponenter i en lyckad onlinesatsning. Vi är därför väldigt glada över att nu kunna förstärka med Fredriks breda branscherfarenhet.
Christian Zanders, CEO, Jetshop