Jetshop investerar i Keycrunch

Jetshop, Nordens ledande leverantör av e-handelssystem, gör en strategisk investering i Keycrunch. Keycrunch är ett nystartat mjukvarubolag inom annonseringsteknik. Jetshop är sedan 2013 återförsäljare av mjukvarusystemet som Keycrunch utvecklat, och har efter en lyckad start på samarbetet valt att investera i bolaget. I investeringsrundan deltar även affärsängeln Magnus Emilson, delägare i Jetshop och tidig investerare i TradeDoubler.

- Vårt samarbete med Keycrunch började i slutet av förra året och vi har redan hunnit imponeras. Deras automatiserade mjukvarutjänst gör det snabbt och enkelt för våra webbhandlare öka sin försäljning via Google AdWords med enastående resultat. Keycrunch mjukvara är redan en viktig del i vårt utbud av digitala marknadsföringstjänster tillsammans med våra Retargeting tjänster, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Keycrunch mjukvara är sedan 2013 helt integrerad i Jetshops plattformar och finns tillgänglig för alla kunder som använder e-handelssystemen Jetshop Commerce och E-butik. Mjukvarutjänsten är även kompatibel med övriga e-handelssystem på marknaden.

- Jag kom i kontakt med grundarna tidigt och imponerades redan då av deras driv, kompetens och internationella erfarenheter. Jag är därför inte förvånad över produkten som dom har byggt eller att dom redan har kunder som ICA Maxi Special och MQ, säger Magnus Emilson, delägare i Jetshop och tidig investerare i TradeDoubler.

- Jag ser Jetshop och Magnus Emilson som starka investerare med relevant kompetens och lång erfarenhet. Min förhoppning är att det nya samarbetet ska underlätta bolagets fortsatta tillväxt och att vi tillsammans ska förbli den självklara partnern för webbhandlare som vill lyckas, säger Alan Zabihi, VD för Keycrunch och tidigare anställd på Google.

För mer information gällande Jetshop kontakta:

Christian Zanders, VD Jetshop AB, tel +46 707 76 60 76, e-post christian.zanders@jetshop.se och www.jetshop.se

För mer information gällande Keycrunch kontakta:

Alan Zabihi, VD Keycrunch AB, telefon +46 736 33 58 02, e-post alan@keycrunch.com och www.keycrunch.com

Jetshop utvecklar och marknadsför Nordens största e-handelssystem Jetshop Commerce.  Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till en ledande partner för e-handel inom e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring för att utveckla kundernas handel och kundrelationer. 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop. Under 2013 genomfördes köp till ett värde överstigande 2 miljarder SEK i butiker som använder Jetshop Commerce.  I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010. Jetshop har även högsta (trippel-A) kreditbetyg enligt Soliditet.

Jetshop har ca 60 medarbetare vid kontor i Sverige, Norge & Polen.

Om Keycrunch

Keycrunch är ett Göteborgsbaserat tillväxtbolag inom annonseringsteknik. Bolaget har utvecklat en molnbaserad mjukvarutjänst som tillåter webbhandlare att enkelt annonsera hela sitt sortiment via Google AdWords. Verktyget skapar annonser och sökord för samtliga produkter, kategorier och varumärken som webbhandlaren har i sitt sortiment. Detta är helt automatiserat och sker dagligen. Systemet tar även höjd för prisförändringar och lagersaldo. Grundarnas vision är att samtliga webbhandlare, små som stora, ska kunna nå ut med sina erbjudanden utan att resurser eller kunskap blir ett hinder.

Christian Zanders