Jetshop lanserar e-handelssystem för Parks & Resorts

På uppdrag från Parks & Resorts, en av Nordens ledande aktörer inom upplevelseindustrin, ska Jetshop leverera e-handelslösningar för Gröna Lund, Kolmårdens djurpark och Skara Sommarland. Entrébiljetter och åkband är exempel på sådant som kommer att kunna köpas. E-handelssystemen lanseras i april-maj 2010.

Snart kommer den som ska besöka Gröna Lund, Kolmårdens djurpark eller Skara Sommarland, att kunna köpa entrébiljetter på Internet. Det är en av nyheterna när Parks & Resorts lanserar e-handelssystem för nöjesplatserna. Biljetten ska automatiskt generera en streckkod som man själv skriver ut och tar med sig till parken för att sköta sin entré på egen hand. Det kommer även finnas möjlighet att köpa bland annat åkband, 5-kampshäften och merchandiseprodukter, samt att boka delfinshower. – Vårt val av Jetshop som leverantör var inte så svårt, de levererar en standardiserad tjänst som dom lätt kunde anpassa till våra specifika behov, berättar Benjamin Ernryd CIO på Parks & Resorts Scandinavia AB. Våra webbshoppar kommer att vara verksamhetskritiska i form av tillgänglighet och Jetshops lösning blev ett självklart val. Lanseras i april-maj Jetshop, Skandinaviens största leverantör av e-handelsbutiker, står bakom leveransen av e-handelssystemen som kommer att lanseras i april-maj i år. De kommer att utgå ifrån Standardplattformen Jetshop Professional och göra anpassningar av funktionalitet, design och integrationer till eget kassa- och entrésystem. – För oss är det oerhört glädjande att vårt långsiktiga arbete med affärsområdet Jetshop Enterprise och tjänster för större företag fungerar. Med denna leverans visar vi dessutom att Jetshop systemet är väldigt flexibelt och anpassningsbart både vad det gäller design, funktionalitet och integration, säger Christian Zanders, vd för Jetshop.