Jetshop lanserar Klarna Checkout

Jetshop utökar samarbetet med Klarna och integrerar nu kassalösningen Klarna Checkout i e-handelsplattformen Jetshop Commerce. Klarna Checkout kommer att vara tillgänglig för Jetshops kunder från och med den 1 oktober 2015.

Klarna Checkout är en integrerad betalningslösning som är gjord för att maximera konvertering i butiken. Konsumenten kan betala med alla de vanliga betalsätten och köpet bekräftas innan kunden väljer betalsätt, så att onödig friktion såsom kortnummer och användande av säkerhetsdosor flyttas till efter köpet.

– Marknaden förändras snabbt och konkurrensen bland handlarna ökar hela tiden. För oss är det viktigt att alltid kunna erbjuda våra kunder verktyg som verkligen gör skillnad för deras affär. Klarna Checkout är ett effektivt sätt att öka konverteringsgraden och det passar perfekt i vårt totala erbjudande av checkout-lösningar, säger Christian Zanders, VD på Jetshop.

Två av Jetshops kunder, SC Styling och Shirtstore, har utvärderat integrationen av Klarna Checkout.

– Vi har hört från andra e-handlare att det enkla och smarta flödet i Klarna Checkout har lett till en ökad konvertering. Vi tror att enkelhet och igenkännande utifrån kundens perspektiv är viktiga faktorer som påverkar andelen slutförda ordrar. I dagsläget har vi en relativt stor andel avhoppare i vår befintliga kassa och ser med stor spänning fram emot resultatet när vi implementerat Klarna Checkout kassan, säger Karl Östlund, VD på SC Styling.

– Klarna Checkout är en smidig allt-i-ett-lösning för vår butikskassa. Den både ökar vår försäljning och minskar våra kostnader, säger Peo Olsson, VD på Shirtstore

Samarbetet mellan Klarna och Jetshop fördjupas i och med lanseringen av Klarna Checkout.

– Jetshop har tagit ett helhetsgrepp kring e-handeln och ligger, precis som vi också vill, i framkant när det gäller att välkomna ny teknik som ökar butikernas försäljning. Liksom Jetshop strävar Klarna alltid efter att utvecklas för att kunna erbjuda bättre produkter. Därför är de en viktig samarbetspartner för oss, säger Mikael Wintzell, Deputy CCO på Klarna.

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Zanders, vd Jetshop, Tel: +46 707 76 60 76, E-post: christian.zanders@jetshop.se

Jesper Wigardt, PR Manager Klarna, Tel: +46 70 002 91 94, E-post: jesper.wigardt@klarna.com

Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till att bli en ledande kunskapspartner för modern handel. Jetshop erbjuder en helhetslösning med bland annat flexibla e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring. Drygt 1500 företag använder i dag system levererade av Jetshop.

Om Klarna

Klarna grundades i Stockholm 2005, utifrån en enkel och klar idé: att göra det enklare för människor att handla. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag. 2014 gick Klarna ihop med SOFORT och skapade Klarna Group, Europas ledande alternativa betalningsleverantör. Klarna Group har över 1200 anställda och är verksamma i 18 länder. Drygt 35 miljoner konsumenter och 50 000 handlare använder Klarnas lösningar.

Christian Zanders, CEO, Jetshop