Joy satsar på e-handel i samarbete med Jetshop

Den 4 april lanserar Joy e-handel vilket ska underlätta shopping och förstärka kunders upplevelse av varumärket. E-handelskonceptet är framtaget av Jetshop som tillsammans med Joy anpassat och utvecklat ett för Joy unikt användargränssnitt.

Det senaste året har Joy haft en god utveckling i sina 52 butiker i Sverige. 2013 har startat mycket bra och nu lanserar man även e-handel för att ytterligare stärka tillgängligheten och sitt erbjudande till en större kundgrupp.

- E-handel är ett helt naturligt steg för oss. Vi vill ge fler kunder möjlighet att upptäcka och inspireras av vårt breda sortiment anpassat för kvinnan mitt i livet. Det ska vara roligt och lätt att shoppa oavsett om man befinner sig i våra butiker, vid en dator, I-pad eller mobil säger Charlotte Nordén VD på Joy.

- Vi är stolta av att Joy valt oss som strategisk partner för sin satsning på e-handel. Detaljhandeln befinner sig i en period av stor förändring. Joy har med sin vision alla förutsättningar att bli ett framgångsexempel.  Vi är oerhört motiverade av att med vår teknik och kunskap bidra till att Joy når fler nöjda kunder oavsett försäljningskanal. säger Jetshops vd Christian Zanders.

- Tillsammans med Jetshop har vi gjort en lärorik resa med allt från strategisk rådgivning till tekniska detaljfrågor. Målet är att e-handeln skall förstärka direktkontakten med våra kunder, något som är otroligt viktig för oss och vårt varumärke. Själva lösningen är en perfekt anpassning för oss och våra befintliga system. Vår ambition har varit att tillsammans bygga ett lätthanterligt och spännande användargränssnitt som lyfter fram vårt varumärke och sortiment på ett engagerande och inspirerande sätt säger Charlotte Nordén VD på Joy.

Joys nya e-handel bygger på Jetshop Commerce och Jetshop Checkout

Joy lanserar sin nya e-handel på, www.joyshop.se den 4 april.

För mer information om e-handelsplattformen och Jetshop kontakta:

Christian Zanders, vd Jetshop
christian.zanders@jetshop.se
www.jetshop.se

För mer information om JoyShop AB, kontakta:

Charlotte Nordén, vd JoyShop AB
charlotte@joyshop.se
www.joyshop.se

Jetshop, grundat 2003, utvecklar och marknadsför e-handelssystemet Jetshop Commerce som idag används av drygt 3 000 företag med en samlad årsomsättning på ca 1 miljard SEK. Med verksamheter i Sverige, Norge och Polen är man idag Nordens ledande leverantör av plattformar för e-handel. Man erbjuder även webbdesign för e-handel, affärsutveckling och strategisk rådgivning. Jetshop är År 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500.  År 2011 utsågs bolaget till ett av Europas mest innovativa företag vid HSBC European Business Awards.

- Själva lösningen är en perfekt anpassning för oss och våra befintliga system. Vår ambition har varit att tillsammans bygga ett lätthanterligt och spännande användargränssnitt som lyfter fram vårt varumärke och sortiment på ett engagerande och inspirerande sätt.
Charlotte Nordén VD, Joy