Lagerhaus lyfter e-handeln till en högre nivå tillsammans med Jetshop

Lagerhaus har sedan starten 1996 satsat på praktiska och prisvärda prylar med unik design. Större delen av produkterna designas på huvudkontoret i Göteborg och sedan 2011 satsar bolaget på e-handel. Utvecklingen har varit positiv med en kraftig utväxling de senaste åren och nu tar bolaget nästa steg.

Vi lyfter nu e-handeln ännu en nivå och kan satsa internationellt samtidigt som vi tydliggör kopplingen mellan webben och fysisk butik, säger Maria Åkfors, e-handelsansvarig på Lagerhaus.

Lagerhaus lanserar nu en helt ny e-handelsatsning som en del i sin omnichannelstrategi, med målet att nå konsumenter i hela Norden.

Vi har ett stort antal följare utanför Sverige och våra produkter efterfrågas internationellt. Med hjälp av Jetshops lösningar kan vi erbjuda våra produkter till konsumenter i hela Norden samtidigt som vi för online och offline närmare varandra. Vi känner att vi har hittat en partner med rätt kunskap och lösningar för det vi vill göra, säger Maria Åkfors.

Vi ser samarbetet med Lagerhaus som bevis på att vår satsning på strategisk kunskap och tekniska lösningar för omnichannel-handel är helt rätt. Det är oerhört inspirerande att arbeta med kunder som inser värdet i att få flera kanaler att samspela, även på en internationell nivå, säger Christian Zanders, vd på Jetshop

Jetshops har i projektet levererat lösningar för Lagerhaus internationella satsning. Med hjälp av en centralt administrerad miljö kan Lagerhaus nå konsumenter i Norden med innehåll och utbud anpassat för varje marknad.

För mer information, vänligen kontakta:

Maria Åkfors, E-commerce Manager, Lagerhaus, maria.akfors@lagerhaus.se, +46 31 777 77 35

Christian Zanders, CEO, Jetshop, christian.zanders@jetshop.se, +46 707 76 60 76

Om Lagerhaus AB

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 33 butiker och en växande e-handel i Sverige samt 21 butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.

Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce.  Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till att bli en ledande kunskapspartner för modern handel. Jetshop erbjuder en helhetslösning med bland annat flexibla e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring. Drygt 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop.

Maria Åkfors, e-handelsansvarig på Lagerhaus
Det är oerhört inspirerande att arbeta med kunder som inser värdet i att få flera kanaler att samspela, även på en internationell nivå.
Christian Zanders, vd på Jetshop