SEBC STHLM till Hotell Rival

Kunskapseventet Scandinavian e-Business Camp – SEBC arrangeras för första gången på Hotell Rival i Stockholm. Årets tema för SEBC STHLM är ”Internationalisering och Global e-commerce”

- ”Hotell Rival var länge hem för den första svenska renodlade e-handelskonferensen, ”Stora E-handelsdagen”. Det känns därför extra roligt att SEBC STHLM flyttar hem till Hotell Rival där svensk e-handel diskuterades under de första åren.” Säger Stefano Crozzoli, COO Jetshop AB och ansvarig SEBC konferensen.

SEBC har sedan starten 2010 vuxit till en av de största e-handelskonferenserna i Norden. Konferensen arrangeras två gånger per år i Göteborg och Stockholm. Under 2013 samlade de två konferenserna ca 1 500 besökare.

Årets tema för SEBC STHLM 2014 är Internationalisering och Global e-commerce. Registreringen öppnar måndag den 1:a september kl. 09:00. Men redan nu går det att ansöka om Personal Invites som ger gratis VIP-pass inklusive konferens och middag på kvällen den 16:e oktober. Personal Invites delas exklusivt ut till personer som driver e-handel och detaljhandel.

- Jag ser mycket fram emot att SEBC landar på det anrika Rival den 16:e Oktober.  SEBC ger oerhört mycket konkret kunskap och vägledning i en allt mer digitaliserad handelsvärld. Säger Arne Andersson, E-commerce adviser PostNord AB.

Bland talarna kommer ett flertal internationella personer att presenteras. Första talare att presenteras är Henning Heesen co-founder av Salesupply i Tyskland. Salesupply hjälper idag 100 tals e-handelsföretag med deras internationella e-handel. Däribland företag som Adidas och G-Star.

-Vi får mycket önskemål från våra besökare om mer kunskap kring hur man lyckas internationellt. Det ska bli oerhört spännande att ta del av erfarenheterna och kunskapen som våra talare delar med sig av på årets konferens. Avslutar Stefano Crozzoli, Jetshop.

- SEBC är en av de bästa e-handelskonferenserna i Europa. Temat för höstens konferens ligger helt rätt i tiden. Vi ser en ökad handel över gränserna, både geografiska såväl som över olika tekniska plattformar. Säger Eric Wallin, Koncernchef, DIBS och en av konferensens huvudpartners.

Mer information om Jetshop

Stefano Crozzoli: COO Jetshop
Telefon: 46 702-13 50 00
E-post: stefano.crozzoli@jetshop.se

Jetshop utvecklar och marknadsför Nordens största e-handelssystem Jetshop Commerce.  Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till en ledande partner för e-handel inom e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring för att utveckla kundernas handel och kundrelationer. 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop. Under 2014 sker köp till ett värde överstigande 2,5 miljarder SEK i butiker som använder Jetshop Commerce.  I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010. Jetshop har även högsta (trippel-A) kreditbetyg enligt Soliditet.

Jetshop har ca 65 medarbetare vid kontor i Sverige, Norge & Polen.

Eric Wallin, Koncernchef DIBS