• Jetshop/

Storebadge och Jetshop inleder partnerskap för att stärka e-handelsbutikernas konkurrenskraft

Startupen Storebadge som levererar en tjänst för konsumentdriven marknadsföring, satsar nu på ett nytt partnerprogram för de nordiska e-handelsplattformarna. Först ut är svenska Jetshop som har en ledande ställning på marknaden. Samarbetet innebär att Jetshops kunder i Norden enkelt kan integrera sina butiker med Storebadge. Syftet med samarbetet är att stärka konkurrenskraften och öka försäljningen hos e-handelsbutikerna som använder Jetshops plattform.

Bolagets målsättning är att bli en ledande aktör inom konsumentdriven marknadsföring. Nu växlas tempot upp genom ett nytt partnerprogram med de nordiska e-handelsplattformarna. Först ut på den svenska marknaden är Jetshop som idag har en ledande ställning i Sverige.

Kundomdömen som publiceras öppet växer i popularitet bland konsumenter och är en mycket effektiv marknadskanal för e-handelföretag. Omdömen är en viktig trygghetsfaktor som hjälper konsumenterna att ta ett köpbeslut.  E-handelsbutikerna får värdefull feedback från sina kunder och kan samtidigt  visa att de verkligen ställer upp de gånger något går fel.

– Vi arbetar stenhårt med att hjälpa våra kunder att utveckla sin affär. Att vi ligger i framkant när det gäller kunskap och teknik som kunderna enkelt kan ta till sig är affärskritiskt för oss. En bra konsumentupplevelse är en mycket viktig framgångsfaktor för våra handlare och här passar Storebadge väldigt bra in, säger Christian Zanders, VD på Jetshop.

Det nya samarbetet ger ett stort antal e-handelsföretag tillgång till Storebadge tjänster på ett enkelt sätt. Syftet är att öka försäljningen och stärka konkurrenskraften hos Jetshops kunder. Kunddriven marknadsföring ger e-handelsföretagen möjlighet att använda med service och kvalité som konkurrensmedel i en större utsträckning - och på samma villkor som hos de etablerade aktörerna.

– Jetshop har levererat kunskap och lösningar för e-handel i mer än ett decennium och är en viktig pusselbit i framväxten av den svenska e-handeln. Bolaget hjälper människor förverkliga sina drömmar genom att göra e-handel tillgänglig, utan krav på teknikkunskaper. Jag är glad och stolt över att vi lyckats hitta ett samarbete som ger Jetshops kunder tillgång till vårt verktyg på ett smidigt sätt säger Johan Frykendahl, grundare och VD på Storebadge.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Frykendahl, VD, Storebadge, johan@storebadge.com , +46 703 97 30 98

Christian Zanders, VD, Jetshop, christian.zanders@jetshop.se, +46 707 76 60 76

Om Storebadge

Storebadge är en svensk startup som erbjuder en smartare och enklare tjänst för kundomdömen. Tjänsten är utformad för internationell användning och fanns tillgänglig i Sverige, Finland samt Storbritannien redan vid lanseringen. I teamet finns bland annat duon som etablerade Trygg e-handel på marknaden 2007, grundaren av den populära bloggplattformen Blogfame.se samt Sveriges främsta expert på kundkommunikation och gasellföretagaren Pål Burman.

Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till att bli en ledande kunskapspartner för modern handel. Jetshop erbjuder en helhetslösning med bland annat flexibla e-handelssystem, strategisk rådgivning samt tjänster inom digital marknadsföring. Drygt 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop.

Snabbfakta

Vi arbetar stenhårt med att hjälpa våra kunder att utveckla sin affär. Att vi ligger i framkant när det gäller kunskap och teknik som kunderna enkelt kan ta till sig är affärskritiskt för oss. En bra konsumentupplevelse är en mycket viktig framgångsfaktor för våra handlare och här passar Storebadge väldigt bra in.
Christian Zanders, VD på Jetshop
Jetshop har levererat kunskap och lösningar för e-handel i mer än ett decennium och är en viktig pusselbit i framväxten av den svenska e-handeln. Bolaget hjälper människor förverkliga sina drömmar genom att göra e-handel tillgänglig, utan krav på teknikkunskaper. Jag är glad och stolt över att vi lyckats hitta ett samarbete som ger Jetshops kunder tillgång till vårt verktyg på ett smidigt sätt.
Johan Frykendahl, grundare och VD på Storebadge