Citat Journalistgruppen blir JG Communication

Report this content

Sveriges tredje största kommunikationsbyrå, Citat Journalistgruppen, byter namn. – Det känns som om vi nu är redo för utmaningarna med framtidens snabbt föränderliga värld med ett namn och vision som bättre beskriver vart vi är på väg, säger JG Communications vd Henrik Johansson.

Editakoncernens vd Timo Lipistö tycker namnbytet bidrar till att förtydliga Editas erbjudande. - När Edita köpte Citatkoncernen 2008 fanns flera företag med Citat som en delmängd i namnet. I och med att Citat Journalistgruppen blir JG Communication så har vi renodlat detta och varumärket Citat ägs nu till fullo av systerbolaget inom koncernen. Editas position som den ledande Nordiska leverantören av kommunikationstjänster förtydligas med JG Communication och Citat som skilda varumärken med olika inriktningar, där Citat fortsatt är Sveriges näst största reklam- och produktionsbyrå, säger Timo Lepistö Men även från JG Communications perspektiv har detta varit viktigt. - Citat Journalistgruppen är inte representativt för vad vi står för längre. Citat fyller sitt varumärke med eget innehåll. Journalistgruppen är del av vår historia som vi är stolta över men vi gör mer än vad som associeras med det namnet. Med nya sätt att kommunicera har vi en ny vision som också ska avspeglas i vårt namn, säger Henrik Johansson. Visionen sammanfattas i orden ”opening people’s minds”, vilket är vad framtidens kommunikation handlar om. Det viktigaste för företaget är att dess kunder uppfyller sina mål och det ska JG Communication bidra till. - Med tanke på den enorma informationsmängd som ständigt omger oss nu, så stänger vi av allt som inte känns relevant Vi vill hjälpa våra kunder skapa relevant dialog med de individer som är viktiga för dem; anställda, kunder eller intressenter. Vi gör det med det vi gör bäst; genom att använda ord, ljud och bild, Därför är vår affärsidé; att skapa relevant dialog med ord, ljud och bild, säger Henrik Johansson Logotypen innehåller trådar som symboliserar kommunikation.
 – Vår nya logotyp är en kommunikationssfär och beskriver hur vi ser på kommunikationen idag – alltid i rullning med trådar som ibland interagerar med andra trådar och ibland inte. Den visar att kommunikation är komplex med konstant flöde

Taggar: