Googles nordiska kommunikationschef till JKL

Göteborg 2012-03-13

Den 14 maj börjar Andreas Svenungsson på JKL. Andreas kommer närmast från Google där han under de senaste åren varit nordiskt ansvarig för Googles interna och externa kommunikation. Andreas Svenungsson har gedigen erfarenhet av arbete med strategi, kommunikation och omvärldsanalys från chefsbefattningar inom Volvokoncernen samt från Västsvenska Industri och Handelskammaren.

- Andreas Svenungsson blir med sina erfarenheter från globala och innovativa företag ett värdefullt tillskott inom hela JKL – i Västsverige, nationellt och internationellt, säger Henrik Nilsson, Managing Director på JKL i Göteborg. Vi är mycket glada över att Andreas med sin breda och tunga erfarenhet har valt att börja på JKL. Andreas kompetens stärker JKLs erbjudande inom såväl corporate communications så som public affairs.

- Att gå till JKL, som den ledande kommunikationsrådgivaren, känns som en spännande utmaning. Med mina tidigare erfarenheter i bagaget ser jag fram mot att vara delaktig i att skapa mervärde för JKL och JKLs kunder och samtidigt får jag en möjlighet att lära mig mycket nya saker i en stimulerande miljö, säger Andreas Svenungsson.

Kontaktpersoner: Henrik Nilsson, Managing Director för JKL i Göteborg, tel: 076-846 12 12

Taggar:

Om oss

JKL Group är en av Nordens ledande rådgivare inom strategisk kommunikation med kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors och Göteborg. I JKL Group ingår även MS&Ls kontor Stockholm, Oslo och Köpenhamn. Verksamhetsåret 2005 hade JKL Group en byråintäkt på ca 16 MEUR och ca 100 medarbetare. MS&L ingår i den internationella kommunikationsgruppen Publicis Groupe. För mer information se www.jklgroup.com.