Delårsrapport januari – mars 2013

FORTSATT FÖRBÄTTRAD EFTERFRÅGAN I STOCKHOLM

• Enligt segmentsredovisningen minskade intäkterna till 2 875 mkr (3 188) och rörelseresultatet uppgick till 335 mkr (337). Rörelsemarginalen ökade till 11,7 procent (10,6)

• Omräknat enligt IFRIC 15 minskade intäkterna till 2 698 mkr (2 987) och rörelseresultatet minskade till 288 mkr (329) med begränsat antal färdigställda projekt i JM Norge under kvartalet

• Resultatet före skatt minskade till 273 mkr (316). Resultat efter skatt minskade till 208 mkr (227)

• Räntabiliteten på eget kapital för de senaste tolv månaderna uppgick till 20,9 procent (21,9). Resultatet per aktie under första kvartalet uppgick till 2,60 kronor (2,70)

• Koncernens kassaflöde inklusive nettoinvestering i fastigheter minskade till –309 mkr (2) med större investeringar i exploateringsfastigheter inom JM Bostad Stockholm

• Antal sålda bostäder ökade till 709 (627). Produktionsstarterna minskade till 574 (631).

Claes Magnus Åkesson, CFO, IR-ansvarig, 08 - 782 89 71
Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08 - 782 87 00