Förändring i JMs koncernledning

Fredric Kastevik, affärsenhetschef för JM Produktion och VD för JM Entreprenad har sagt upp sig på egen begäran. Efterträdare till Fredric kommer att meddelas separat. Tillsvidare upprätthålls ansvaret för JM Entreprenad av Christian Benfatto, idag regionchef för JM Anläggning inom JM Entreprenad.

- Jag beklagar att Fredric har valt att lämna JM där han har gjort ett fint arbete med utvecklingen av JM Produktion under de senaste åren. Med Christian som tillförordnad VD för JM Entreprenad och regionchef för JM Anläggning löper verksamheten fortsatt stabilt, säger VD och koncernchef Johan Skoglund.

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08-782 89 39
Anders Stålhammar, Kommunikationschef, 08-782 19 18

Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se
This and earlier press releases are also available at
www.jm.se

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 13 miljarder kronor och har cirka 2.200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Large Cap.

Taggar:

JM