I morgon är det byggstart för 28 ljusa lägenheter på Öster Mälarstrand i Västerås.

Första etappen i JMs utveckling av det nya bostadsområdet Öster Mälarstrand består av 28 ljusa lägenheter med stora balkonger och uteplatser – alla med utsikt över Mälaren. Lägenheterna kommer att fördelas på två sexvåningshus med ljusa putsade fasader. Inflyttning sker under 2010 och över hälften av de 28 lägenheterna är redan bokade.

JM kommer att bygga cirka 500 lägenheter i den nya stadsdelen Öster Mälarstrand. Området som har fungerat som båtuppläggningsplats och annan båtverksamhet ska nu omvandlas till ett attraktivt bostadsområde i Mälarens absoluta närhet. Utbyggnaden kommer att pågå under cirka 10 år.