Industristaden - Uppsalas svar på Docklands

Industristaden - Uppsalas svar på Docklands Den 5 november togs första spadtaget i Industristaden i Kungsängen, Uppsalas nya entré mot söder. Den inledande etappen omfattar 50 lägenheter och byggs av JM. Projektet Industristaden innebär att industrimark omvandlas till ett centralt boende mitt i Uppsala. Industristaden är influerad av liknande projekt såsom Eriksbergsområdet i Göteborg och Docklands i London. - Cirka 500 personer står i kö och 20 av de 50 första lägenheterna, som är inflyttningsklara hösten 2004, är sålda. Den stora efterfrågan visar att områdets centrala läge väger tyngre än dess industriprägel som alltmer blir historia, säger Håkan Lundkvist, projektledare, JM AB, region Öst. Den första etappen med 50 bostäder inryms i ett sjuvåningshus, med bostäder om 1 rok på 54 kvm till 5 rok på 132 kvm samt garageplatser i källarplanet. Området kommer förutom bostäder även att rymma arbetsplatser, butiker och serviceinrättningar. Stor omsorg ägnas åt arkitekturen för att förstärka den marina prägeln. För ytterligare information kontakta: Håkan Lundkvist, projektledare region Öst, JM AB, telefon 018-66 03 52, e-post hakan.lundkvist@jm.se. Stockholm 2003-11-05 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/05/20031105BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/05/20031105BIT00620/wkr0002.pdf