• JM/

JM Entreprenad utför mark- och anläggningsarbeten i Stockholm Norvik Hamn i Nynäshamn

Stockholms Hamnar ger JM Entreprenad förtroendet att utföra omfattande mark- och anläggningsarbeten för blivande godshamnen Stockholm Norvik strax söder om Stockholm.

Uppdraget är en utförandeentreprenad, som startar under första kvartalet 2018 och ska vara klar i slutet av 2020.

I den blivande godshamnen ska JM Entreprenad utföra VA-arbeten, schakt- och fyllnadsarbeten, samt omfattande ytskiktsarbeten i form av asfalts- och stenbeläggningar.

– Vi är stolta och glada över att få förtroendet av Stockholms Hamnar att vara med och utveckla Stockholm Norvik Hamn. Det är ett projekt med stora ytor, där vi får möjlighet att visa vår kompetens inom mark- och ledningsarbeten, säger Christian Benfatto, regionchef i JM Entreprenad.

Kontraktssumman uppgår till drygt 360 miljoner kronor, jämnt fördelad över avtalstiden.

Christian Benfatto, regionchef Anläggning, 08-782 15 34
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

Denna information är sådan som JM AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämna­des, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2018-03-08 kl. 08:00 CET.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 17 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.