JM förvärvar Lindqvist Rör AB för 13 mkr

JM förvärvar Lindqvist Rör AB för 13 mkr JM förvärvar Lindqvist Rör AB i Stockholm, ett företag i VVS-branschen. Köpeskillingen uppgår till 13 mkr, vilket inkluderar en bostadsfastighet i Hammarbyhöjden. Bolaget har cirka 25 anställda och omsätter cirka 35 mkr per år. [REMOVED GRAPHICS] - Vår strategi är att öka takten i utvecklingen av bostäder inom JM från dagens cirka 2 500 till cirka 4 500 bostäder per år. Förvärvet sker mot bakgrund av att vi vill säkra framtida resurser inom installationsområdet i Storstockholm samt effektivisera installationerna i projekten, kommenterar JMs vice VD Magnus Key. Tillträde sker i början av juli 2001. Ytterligare information lämnas av Magnus Key, telefon 08-782 87 08 alternativt Mats Åkerlind, telefon 08-782 87 49 eller 070-582 87 49. Stockholm 2001-02-06 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.jm.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01610/wkr0002.pdf