JM köper 1100 lägenheter i Vaxholm

JM köper 1 100 lägenheter i Vaxholm I en affär med Fastighets AB Tornet tidigare i år sålde JM Mörbykontoren i Danderyd och förvärvade cirka 1 000 lägenheter i Nacka. Affären omfattade också en köpoption utställd av Tornet avseende aktierna i AB Vaxholmsbostäder. JM påkallar nu optionen och förvärvar samtliga aktier i AB Vaxholmsbostäder och därmed cirka 1 100 lägenheter i Vaxholm. Priset på aktierna baseras på externt bedömda fastighetsvärden per 2002-12-31, om cirka 790 mkr. - Genom förvärven av två attraktiva bostadsbestånd med mycket låga vakanser och därmed säkra kassaflöden, skaffar vi oss förutsättningar att förädla och utveckla intressanta fastighetsbestånd med bostäder i Vaxholm och Nacka, säger JMs affärsenhetschef Sten Hamberg. För ytterligare information kontakta: Sten Hamberg, JM AB, telefon 08-782 88 52 alternativt Eva Eriksson, JM AB, telefon 08-782 88 99. Stockholm 2003-07-01 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/01/20030701BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/01/20030701BIT00440/wkr0002.pdf