JM på förstaplats i kundnöjdhet

JM toppar återigen listan över företag med bostadsbranschens nöjdaste kunder. Det står klart efter att Prognoscentret idag släppt resultatet av den årliga branschmätningen för kundnöjdhet där fler än 40 bostadsutvecklare deltog.

Det är sjunde gången, sedan mätningen började 2009, som JM tar hem förstaplatsen i kundnöjdhet. Med ett NKI-värde på 76 i jämförelse med snittet i branschen för bostadsutvecklare på 70, tar JM med god marginal hem förstaplatsen.

– Vi är förstås otroligt glada och stolta över att än en gång få bekräftat från våra kunder att det arbete vi utför möter våra kunders förväntningar så väl. Bakom det fina resultatet ligger hårt arbete och ett stort engagemang från alla våra medarbetare, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef på JM.

Den årliga branschmätning visar år efter år att en av de viktigaste faktorerna för att få nöjda kunder är att ta fram bostäder där våra kunder trivs och mår bra. I kategorin bostad ingår bland annat bostadsstandard, planering av bostaden, hantverksarbeten och förvaringsutrymmen. JM är branschledande i kategorin och det med god marginal till nästa bostadsutvecklare.

– Framgångsreceptet tror vi beror på att kunderna gillar våra bostäder i kombination med ett högt engagemang hos våra medarbetare som ser till att kunderna får den bostad och service vi utlovar, säger Johan Skoglund. Sedan branschmätningen startade år 2009 har JM varje år legat i topp i branschen inom just områdena bostad, pålitlighet och service som år efter år visar sig vara allra viktigast för att kunderna ska bli nöjda.

– JMs jämnhet både i form av bostadskvalitet och service till sina kunder är imponerande. Det ska sägas att konkurrensen från andra aktörer har ökat med åren, en utmaning som JM uppenbarligen ha tagit på stort allvar, säger Erika Knutsson ansvarig för Prognoscentrets Branschmätning för Sveriges bostadsutvecklare. Ytterligare en aktör nådde samma resultat.

Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.