JM säljer #Jarlaplan# i Stockholm

JM säljer "Jarlaplan" i Stockholm JM säljer fastigheten Träskfloden 15 vid Jarlaplan i Stockholm till Livförsäkrings-aktiebolaget Livia (publ). Köpeskillingen uppgår till 401 Mkr. Affären ger JM ett realiserat resultat om 163 Mkr. Fastigheten består av 15.600 kvm bostäder och 3.400 kvm lokaler samt 173 garageplatser. "Det är ett led i JMs roll som projektutvecklare att omsätta färdigutvecklade fastigheter. Därför säljs fastigheten vid Jarlaplan till en mer långsiktig förvaltare. De intäkter som fastighetsförsäljningen ger, avser vi att reinvestera i nya utvecklingsprojekt", säger Carl Eric Stålberg, VD och koncernchef i JM AB. Ytterligare information lämnas av Arne Bäckman, telefon 08-782 87 34. Stockholm 2000-01-27 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.jm.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01130/wkr0002.pdf