JM säljer cityfastighet för 580 Mkr

JM säljer cityfastighet för 580 Mkr I en affär med Ramsbury AB, ett bolag ägt av Stefan Persson, säljer JM tomträtten Beridarebanan 13 på Drottninggatan/Sergelgatan i centrala Stockholm. Försäljningspriset uppgår till 580 Mkr och ger JM ett realiserat resultat om 60 Mkr. - Affären med Stefan Persson ligger i linje med JMs strategi att avyttra beståndet av förvaltningsfastigheter, säger JMs affärsenhetschef Sten Hamberg. JM har också sålt några mindre fastigheter i Uppsala, Örebro och Karlstad för totalt 99 Mkr med ett realiserat resultat om cirka 3 Mkr. Affärerna kommer att redovisas under tredje kvartalet 2002. Under 2002 har JM hittills sålt fastigheter för 1688 Mkr, med ett realiserat resultat om 269 Mkr. Ytterligare information lämnas av Sten Hamberg, JM AB, telefon 08-782 88 52 alternativt Eva Eriksson, JM AB, telefon 08-782 88 99 Stockholm 2002-08-21 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.jm.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00950/wkr0002.pdf