JMs styrelse har beslutat om återköp av aktier

JMs styrelse har beslutat använda det bemyndigande för återköp av egna aktier som gavs av årsstämman den 21 april 2015.

Förvärv av stamaktier i JM AB får endast ske på NASDAQ Stockholm. Bemyndigandet får utnyttjas vid ett flertal tillfällen, dock längst till årsstämman 2016. Högst så många stamaktier får förvärvas att bolagets innehav vid var tid ej överstiger tio (10) procent av samtliga aktier i bolaget. JM innehar för närvarande 2 040 554 egna stamaktier. Förvärv av stamaktier i JM AB får ske endast till ett pris inom det på NASDAQ Stockholm vid var tid gällande kursintervallet, varmed avses intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs.

Det totala antalet aktier i JM uppgår till 77 087 867.

Claes Magnus Åkesson, CFO, IR-ansvarig, 08 – 782 89 71

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 14 miljarder kr och har cirka 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.