Kista Torn nominerat till Årets Bygge

JMs projekt Kista Torn i Stockholm har nominerats till Årets Bygge 2017 av tidningen Byggindustrin och Svensk Byggtjänst. Nomineringen av Kista Torn är JMs andra projekt i tävlingen om Årets Bygge, utöver nomineringen av Bergrumsgaraget.

Kista Torn är Stockholms högsta bostadshus och har med sina 120 meters höjd blivit ett självklart inslag i Stockholm stadssiluett och fullbordar treenigheten i Kista tillsammans med Victoria Tower samt Kista Science Tower.

– Vi på JM känner stolthet över att ha byggt Kista Torn och blev därför glada över nomineringen, säger Mikael Åslund, JMs regionchef för region Stockholm Stad. Förutom Kista Torn är även Bergrumsgaraget nominerat och det känns extra spännande att JM har två projekt i tävlingen om Årets bygge 2017.

– Kista Torn har byggts på en optimerad yta omringad av trafik, tunnelbanan och Kista Galleria. Vi har lagt stort fokus på logistikplanering och arbetsmiljö samt inte minst säkerhet för passerande. Dessutom har vi under sista byggåret haft inflyttningar på de lägre våningsplanen samtidigt som vi färdigställde den översta delen av huset, säger Benny Svärd, projektledare.

Årets Bygge 2017 är samhällsbyggnadssektorns tävling i kvalitet, samarbete, ekonomi och form.

Benny Svärd, projektledare Kista Torn, 08-782 88 41
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.