Anna Sander, WSP, väljs in i John Mattsons styrelse

Anna Sander, ny ledamot i John Mattsons styrelse.

Vid årsstämman den 11 maj 2016 valdes Anna Sander in i styrelsen för John Mattson Fastighets AB. Anna Sander är ansvarig för forsknings- och innovationsstrategier på WSP. Hon deltar också i WSP:s satsning på Uppsala och är rådgivare inom stadsutveckling och innovation. Anna Sander har tidigare varit vd för IQ Samhällsbyggnad, departementsråd vid Miljödepartementet och Miljö- och kvalitetsdirektör på NCC. Hon är också ledamot av IVA, Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin och har en teknologie licentiatexamen från KTH.

- Med sin breda kunskap i utvecklings- och innovationsfrågor inom samhällsbyggnadssektorn blir Anna Sander en stor tillgång, framför allt när det gäller John Mattsons utvecklingsarbete i Larsberg, säger Siv Malmgren, vd John Mattson. Vi hälsar Anna varmt välkommen till styrelsen.

John Mattsons styrelse består nu av ordf. Anders Nylander, Anna Sander, Håkan Blixt, Christer Jansson och Christer Olofsson.

Läs mer om John Mattsons styrelse och organisation: www.johnmattson.se