Joint Collaboration, dotterbolag till Addnode Group, blir historiska för sin nionde utmärkelse som gasellföretag i Norge

Report this content

OSLO – 20 januari 2014 – Joint Collaboration kan se tillbaka på ett bra år. Företaget har etablerat sig som den ledande leverantören av samarbetslösningar för projekt och fick nyligen erhålla utmärkelsen som gasellföretag i Norge för nionde gången i rad.

Joint Collaboration, en del av Addnode Group, är ledande leverantör av samarbetslösningar för projekt med över 45 000 professionella användare av företagets lösningar Kunderna är verksamheter som vill "bygga något" inom bygg, olja och gas, energi- eller verkstadsindustrin. Joint Collaboration har några av marknadens största aktörer som kunder däribland både offentliga beställare som Statens Vegvesen, Forsvarsbygg och Jernbaneverket samt privata bolag som Ljusa och Norconsult, Hæhre entreprenörer, Siemens och Hydro. Gemensamt för alla kunder är att de behöver en bra, flexibel och användarvänlig interaktionslösning som garanterar hög projektkvalitet och lönsamhet.

Byggindustrin i Norge omsatte hela 55 miljarder under fjärde kvartalet 2013, vilket motsvarar en ökning med 7,4 procent jämfört med samma period förra året. Komplexiteten i byggprojekt har ökat markant och vi köper i större grad in arbetskraft från utlandet och får därmed olika arbetskulturer i projekten. Branschen står inför allt större krav på struktur, rutiner och dokumentation, och beslutsprocesserna blir mer krävande. Användandet av Joint Collaborations ProjectHotel har blivit en kritisk framgångsfaktor för många företag och Joint Collaboration kan se tillbaka på flera bra år med god tillväxt och årligt återkommande Gasellföretagsutmärkelser.

”För att skapa tillväxt över tid har vi haft ett fokus på vår kärnverksamhet. Vi har bibehållit den strategiska inriktning som lades från början med samarbetslösning för projekt. Vi har vässat vårt erbjudande och arbetat aktivt med att hitta rätt målgrupp och det är den här kombinationen som har lett till vår framgång. Vi har lyckats bygga ett starkt förtroende hos våra kunder under en lång tid”, menar Steinar Svinø, VD på Joint Collaboration.

Utnämningen av årets Gasellföretag sker varje år i Dagens Næringslivs regi och baseras på föregående års bokslut, alltså 2012 i detta fall. Av alla företag med en omsättning på över en miljon är det endast 5 procent som får detta erkännande. Joint Collaboration fick sin första Gasellutmärkelse år 2005. I år var Joint Collaboration det enda företaget med hela nio utmärkelser.

Steinar Svinø, VD Joint Collaboration
Tel: +47 952 92 174, e-post: steinar.svino@joint.no

Om JOINT ProjectHotel
Med JOINT ProjectHotel får aktörer i ett byggprojekt en gemensam arbetsyta för hantering av ritningar, ändringar och avvikelser. Med hjälp av detta projektverktyg kan medlemmar i ett projekt effektivisera revision och offentliggörande av tunga arbetsdokument och ritningar, samt få en bra överblick över alla ändringar i dokumenten, och garantera rättslig spårbarhet och godkännanden på en enda plats.

Om Joint Collaboration
Joint Collaboration utvecklar och levererar samarbetslösningar för projekt inom bygg-, olja och gas, energi samt verkstadsindustrin. Vi har lång erfarenhet inom byggbranschen och god kunskap om utmaningarna inom byggprojekt. Företaget grundades 2001 av fem norska grundarna med byggbakgrund och vi är idag 55 anställda. Joint Collaboration är en del av Addnode sedan 1 juli 2013. För mer information vänligen besök www.joint.no.

Om Addnode Group
Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar. Vi är marknadsledande i Norden inom IT-lösningar för design, konstruktion, projektering och livscykelhantering av produkter och anläggningar. Addnode Group har en stark marknadsposition i Sverige inom offentlig sektor med ett erbjudande som omfattar ärendehantering, e-tjänster, förvaltningssystem och webblösningar.

Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien, Indien och USA. Verksamheten är organiserad i fyra affärsområden och bedrivs under flera varumärken. Med över 3000 kunder i fler än 60 länder i privat och offentlig sektor fortsätter vi att bygga en omfattande portfölj av IT-lösningar för verksamhetskritiska processer. www.addnodegroup.com

Taggar: