Jojka följer lagd plan och växer med 86% i januari

Året har börjat mycket bra för Jojka. Omsättningen för januari 2017 blev 968 Ksek mot 521 Ksek för januari 2016. Tillväxten med 86% för januari är ett kvitto på att den strategi som lagts för lönsamhet följs.

Jojka följer lagd plan och växer med 86% i januari

Den strategi som Jojkas styrelse slog fast 2016 innebär att lyfta Jojka till lönsamhet i tre steg. Steg 1 är fortsatt tillväxt inom utvalda segment där spelindustri, E-handel, bank/finans/försäkring/ samt hotell/restaurang är de viktigaste. Steg 2 är att utveckla existerande produkt för att lyfta det levererade värdet inom dessa kategorier och skapa merförsäljning bland existerande kunder. Steg 3 är att koppla på nya produkter som bygger på existerande genom att utnyttja den informationsmängd som skapas hos Jojka. Dessa produkter kan även bygga på förvärv.

Värdet i Jojkas tjänster ligger i att de skapar ”Call to action” hos våra kunders kunder. Vi bygger en webbtjänst som är enkel att använda för våra kunder och möjliggör för dem att deras budskap når fram. Vår webbtjänst ska initiera reaktioner och bygga relationer – Allt börjar med ett SMS.

2017 har börjat bra, tillväxten är ett kvitto på att säljinsatserna fungerar och att steg 1 i planen följs, Utvecklingen av existerande produkter i linje med steg 2 har påbörjats och följer plan och steg 3 kommer initieras under året.

Rutger Lindquist, VD Jojka Communication AB

rutger.lindquist@jojka.com

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad. Jojkas intäktsmodell bygger på fasta abonnemangsavgifter samt en rörlig volymsbaserad avgift. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 850 aktieägare.