Jojka inleder strategiskt samarbete med big data bolaget Granditude

Jojka inleder strategiskt samarbete med big data bolaget Granditude i syfte att förbättra pricksäkerheten och mätbarheten på SMS-baserade utskick.

Jojka kommer att investera upp till 500,000 kronor i nyutveckling, uppdelad i två faser. Första fasen är att utveckla en ny statistik modul som analyserar exakta värdet av sms-utskick. Den andra fasen är utveckling av en ny import och segmenteringsmodul som snabbt och enkelt överför urvalet av kundata från kundens system till Jojkas plattform.

Utvecklingen skapar möjligheten för Jojka att integrera plattformen till andra crm-bolag, e-handelsplattformar och e-mail företag som dels vill automatisera flödet av data mellan systemen, men framförallt kunna erbjuda sina kunder Jojkas funktionalitet.

”Jag är väldigt glad över att kunna presentera vårt strategiska samarbete med Granditude. Samarbetet kommer hjälpa oss att uppnå vårt mål, nämligen att bli marknadens ledande plattform för sms-baserad kommunikation, säger Fredrik Dalebrant VD för Jojka Communication AB i en inledande kommentar.”

”Vi är väldigt glada över att Jojka valt Granditude som partner för den planerade nyutvecklingen av plattformen. Våra tekniska lösningar och expertis inom området hantering av stora datamängder för att kunna ta smartare beslut kommer väl på plats i detta samarbete, säger Joakim Bissmark VD och grundare av Granditude AB.”

”För Jojka betyder samarbetet med Granditude väldigt mycket. Marknaden ställer allt högre krav på automtiserad hantering av kunddata och målbilden att arbeta mer data-drivet och pricksäkert med SMS-utskicken” säger Fredrik Dalebrant i en avslutande kommentar”

Joakim Bissmark, VD Granditude AB

joakim.bissmark@granditude.com

www.granditude.com

Om Jojka;

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad. Jojkas intäktsmodell bygger på fasta abonnemangsavgifter samt en rörlig volymsbaserad avgift. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 850 aktieägare.

Denna information är sådan information som Jojka AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 juli 2018.