Jojka växlar upp

Under våren har Jojkas styrelse arbetat intensivt med en offensiv tillväxtplan som sträcker sig fram till 2019. Som ett första steg i tillväxtplanen har Carl Ekerling utsetts till Head of Operations, COO. Han kommer tillträda tjänsten den 1:a september.

Carl har under sin tid som styrelseledamot starkt bidragit till den plan som nu skall implementeras och kommer att vara en nyckelspelare för dess genomförande. Carl har en väl dokumenterad erfarenhet av liknande processer bland annat som VD för Datscha AB. Under Carls tid på Datscha ökade bolaget sin lönsamhet med 270 % och etablerades sig i Finland.

”Det är mycket glädjande att få in Carls kompetens och breda erfarenhet i Jojkas operativa arbete. Med det omfattande arbete som ligger i planen, och som Carl nu tar ansvar för, innebär det att jag helt kan fokusera på den positiva volymtillväxt som företaget haft de senaste året, säger Rutger Lindquist i en kommentar.”

Rutger Lindquist, VD Jojka Communication AB

rutger.lindquist@jojka.com

Om Jojka;
Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad. Jojkas intäktsmodell bygger på fasta abonnemangsavgifter samt en rörlig volymsbaserad avgift.  Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 750 aktieägare.