Ytterligare ett stort spelbolag väljer Jojka

Jojka har i dagarna tecknat samarbetsavtal med ytterligare ett spelbolag. Detta spelbolag har spelare över hela världen men stort fokust på Norden, England, Australien och Tyskland

”Jag är oerhört glad över att kunna presentera vårt nya samarbetsavtal. Vi har jobbat hårt för att få äran att leverera till denna kund och det känns extra roligt att det är en befintlig kund som rekommenderat oss”. säger Rutger Lindquist, VD för Jojka Communications AB i en inledande kommentar”

Avtalet kommer inledningsvis att generera en omsättning för Jojka på ca 750 000 SEK per år. Detta innebär att Jojka på kort tid tagit in 5 nya spelbolagskunder som tillsammans genererar drygt 3,5 Msek i årliga intäkter vid fullt nyttjande. Samtliga dessa spelbolag har stark kundtillväxt varför de årliga intäkterna kan förväntas stiga framgent.

SMS-marknadsföring och kommunikation med nya och befintliga kunder är rätt använt uppskattat av kunderna och mycket effektivt för att öka försäljningen.

97 % av alla SMS som skickas läses inom 3 minuter.

Om Jojka

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt Survey som gör det lättare för företag ska kunna mäta kundnöjdheten. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 750 aktieägare. Styrelsen innehar direkt och indirekt ca 40 % av aktierna i bolaget

Rutger Lindquist, CEO Jojka Communication AB, rutger.lindquist@jojka.com