Jones Lang LaSalle i Norden utser Claes Kjellander till ny VD

Jones Lang LaSalle i Norden utser Claes Kjellander till ny VD (Stockholm 01-02-22) Claes Kjellander, nu VD i Stenvalvet AB och dessförinnan finansdirektör och vVD i Vasakronan, har utsetts till chef för den samlade verksamheten i Norden och blir därmed VD för Jones Lang LaSalle AB och Jones Lang LaSalle Asset Management Services AB. David Neil leder, som tidigare, rådgivning, analys och marknadstransaktioner i nära samarbete med Claes Kjellander för att vidare-utveckla dessa nyckeltjänster. Jones Lang LaSalle tar härigenom nästa steg i utvecklingen av företaget på den nordiska marknaden genom att samordna samtliga verksamheter under en gemensam VD. - Det här en mycket positiv utveckling. Vi kan genomföra förändringarna snabbare än planerat, säger Sir Julian Berney, styrelseordförande i de båda svenska bolagen. Målen är att bättre tillvarata den nuvarande organisationens kapacitet och marknadstäckning på de nordiska marknaderna och att, dessutom, förbättra service och tjänster för våra klienter. Maj-Charlotte Wallin har beslutat sig för att det är dags för henne att lämna förvaltningsbolaget. Som VD har hon framgångsrikt svarat för uppbyggnaden av bolaget som bildades tillsammans med Skandia Fastighet AB för att förvalta Skandia Livs fastighetsbestånd. Bild: Claes Kjellander ny VD för Jones Lang LaSalle i Norden Jones Lang LaSalle (NYSE:JLL) är världsledande inom fastighetsrådgivning. Med kontor på mer än 100 marknader på fem kontinenter erbjuder bolaget integrerad expertis inom fastighetsförvaltning, transaktioner och investeringsrådgivning på regional och global nivå till ägare, hyresgäster och investerare. Jones Lang LaSalle är marknadsledande inom fastighetsförvaltning med förvaltningsuppdrag på totalt cirka 65 miljoner kvm för uppdragsgivares räkning. För information: www.joneslanglasalle.com Jones Lang LaSalle i Norden - etablerades i Sverige redan 1989, då med fokus på nordiska investerares placeringar utomlands. Sedan 1999, bedrivs affärsverksamheten vad gäller analys, investeringsrådgivning och marknadstransaktioner även på de nordiska marknaderna. I början av år 2000 övertog Jones Lang LaSalle, genom ett samarbetsavtal med Skandia Fastighet AB, förvaltningen av Skandia Livs fastigheter i Sverige. Bolaget räknas nu som en av de ledande på den svenska markanden med ett totalt förvaltningsuppdrag på ca 3,5 miljoner kvm. För information: www.joneslanglasalle.se Kontakt för ytterligare information: Jones Lang LaSalle Information, Stockholm - tel 08/663 11 00 eller Sir Julian Berney, Jones Lang LaSalle London - tel +44 207 852 45 42 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01490/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01490/bit0001.jpeg Claes Kjellander

Om oss