Ägarspridning och konvertering av teckningsoptioner efter VDs försäljning av aktier i Josab International AB (JOSA)

Andrej Setina, VD för Josab International AB, har via en Hong Kong baserad investment bank sålt 7 miljoner aktier i Josab International AB till 7 st enskilda investerare. Försäljningen syftar främst till att skapa ekonomiska förutsättningar för Setina´s konvertering av hans kvarvarande teckningsoptioner samt verka för att sprida bolagets ägarbild.

”Jag kommer nu, utan att hamna i en budpliktssituation, kunna uppfylla mitt tidigare åtagande att konvertera mina kvarvarande teckningsoptioner till aktier samt säkerställa min position som bolagets näst största ägare”, säger Andrej Setina, VD Josab. ”Det är enligt min mening också fördelaktigt för samtliga aktieägare att bolaget sprider sin ägarbild via kapitalstarka långsiktiga investerare med stor tilltro till bolagets framtida utveckling”, avslutar Setina.

Andrej Setina kvarstår efter denna transaktion, tillsammans med närstående, som den näst största
enskilda ägaren i Josab International AB med 5.829.000 aktier (ca 11,9%) och 2.371.000 tecknings-optioner.

Stockholm den 4 augusti 2015

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mr Yongjun Zhu                                                             Andrej Setina
Styrelseordförande, Josab International AB                       VD, Josab International AB

+86 10 5169 5729                                                          +46 70 537 06 67
zhuyongjun@interchina-bj.com                                        andrej.setina@josab.com

Josab International AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på Bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab International AB har idag fem helägda dotterbolag, Josab Hungary Kft, Josab East Africa Ltd, Josab India Pvt Ltd, Josab China Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB.