Inlösen av teckningsoptioner

Andrej Setina, tidigare VD/Koncernchef för Josab International AB, har konverterat sina kvarvarande teckningsoptioner till aktier.

Tidigare VD/Koncernchef, Andrej Setina, har sedan 2013-06-11 ett optionsprogram som löper ut    2016-06-11. Andrej S har konverterat de kvarstående 2.371.000 teckningsoptionerna till aktier. JOSAB tillförs genom detta SEK 1.470.020,- varav SEK 237.100,- såsom aktiekapital. Totala antalet aktier uppgår därmed till 56.844.427.

Andrej Setina kvarstår efter denna transaktion, tillsammans med närstående, som den näst största

enskilda ägaren i Josab International AB med 8.200.000 aktier (ca 14%) och 0 teckningsoptioner.

Stockholm 10 juni 2016

Josab International AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab International AB har idag fem helägda dotterbolag, Josab Hungary Kft, Josab East Africa Ltd, Josab India Pvt Ltd, Josab China Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB.