Invigning av projektet i Hyderabad uppskjuten på grund av sjukdom

Invigningen av projektet i Hyderabad har på grund av sjukdom ställts in med kort varsel. Huvudpersonen på invigningen, Mr. Thanneeru Harish Rao, ”Cabinet Minister for Irrigation, Marketing & Legislative Affairs of Telangana”, meddelade kort före den planerade invigningen att han på grund av sjukdom inte kunde medverka.

Enligt preliminära uppgifter skjuts invigningen framåt med cirka 10 dagar.

Dennis Abraham, VD, Josab India Pvt Ltd, säger att ”ministern är huvudpersonen och ytterst ansvarig för projektets tillkomst varför det inte är ett alternativ att ha invigningen utan hans medverkan. Mycket tråkigt men hoppas att han tillfrisknar så snart som möjligt”.

Johan Gillgren, VD, Josab International AB säger att ”sjukdom ligger utanför vår kontroll, men projektet fortskrider med utställning av fler maskiner under tiden enligt fastlagd plan. Vi kommer inom kort att lägga ut bilder från projektet på färdigställda maskiner på bolagets hemsida, www.josab.com”.

För ytterligare information kontakta:

Johan Gillgren

VD, Koncernchef

Josab International AB (publ)

Telefon: +46 (0)8 121 389 00

E-post: johan.gillgren@josab.com

Josab International AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab International AB har idag fyra helägda dotterbolag, Josab Hungary Kft, Josab India Pvt Ltd, Josab China Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB. Josab International är listat på AktieTorget med koden JOSA.