Josab genomför informationsträff i samband med företrädesemissionen

Efter möten i Göteborg den 5 april och i Stockholm den 6 april med betydande intresse kommer Josab med anledning av den pågående företrädesemissionen att arrangera ett uppföljande informationsmöte den 18 april kl 18.00 på KG10 med adress Kungsgatan 8 i Stockholm, där Johan Gillgren, VD, och Henry Koskela, CFO, redogör för Josab och dess för miljön och vattenförsörjningen så viktiga kunderbjudande samt Josabs väg framåt. Väsentliga parametrar vid bedömningen av Josab i närtid är att den under 2016 decentraliserade försäljningsprocessen i koncernen har reducerat kostnaderna, vilket slår igenom 2017, samt att Josab har som mål och beräknas redovisa en kraftigt ökad omsättning under 2017 jämfört med 2016.

För anmälan till mötet den 18 april kl 18.00, sänd mejl till ulf.hellzen@consensusam.se eller ring Ulf Hellzén 070-824 14 47. Sista teckningsdag i företrädesemissionen är den 20 april.

Syftet med företrädesemissionen på 22,22 MSEK före emissionskostnader är att möjliggöra för Josab att i första hand expandera på prioriterade marknader och även att tillföra rörelsekapital. Josab har från ett antal investerare, större aktieägare inklusive ledning erhållit teckningsförbindelser, en förhandsteckning och garantiåtaganden uppgående till ett belopp, som motsvarar 100 procent av det totala beloppet i företrädesemissionen. Josab har framgångsrikt skapat initiala affärer i Indien.

Stockholm den 10 april 2017