Ny VD utsedd för Josab International AB

Styrelsen för Josab International AB har idag utsett Johan Gillgren som ny VD för bolaget. Johan har tidigare arbetat inom SEB som aktiemäklare, försäljningschef och client relations manager. Han kommer senast från ett konsultuppdrag där han varit involverad i olika förvärvsprojekt gentemot den kinesiska marknaden.

”Med en ny grupp investerare och nyöppnade förvärvsmöjligheter samt kommande vattenprojekt tror vi att Johan, med sin starka bakgrund från den finansiella sektorn, är den ledare som kan guida Josab in i nästa fas av bolagets utveckling”, säger Zhu Yongjun, ordförande Josab International AB. "Vi är mycket nöjda med arbetet som utförts av den tidigare VD´n, Andrej Setina, som tillsammans med sitt team byggt upp en solid verksamhetsstruktur som kommer att spela en mycket viktig roll för den framtida utvecklingen av bolaget", avslutar Zhu Yongjun.

Nuvarande VD i bolaget, Andrej Setina har på egen begäran begärt arbetsfrihet för de återstående 3 månaderna av sin anställningsperiod och kommer officiellt att lämna sitt uppdrag som VD och styrelseledamot i Josab International AB per dagens datum.

Stockholm den 22 februari 2016

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mr Yongjun Zhu
Styrelseordförande, Josab International AB

yongjunzhu@yahoo.com

Josab International AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på Bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab International AB har idag fem helägda dotterbolag, Josab Hungary Kft, Josab East Africa Ltd, Josab India Pvt Ltd, Josab China Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB.