Sista dag för handel med Josab International BTA 1 och första dag för handel med Josab International BTA 2

Josab International AB (publ) har under mars/april 2017 genomfört en företrädesemission, som tecknades till fullo.

Sista dag för handel med betalda tecknade aktier 1 (BTA 1) i Josab International är den 11 maj 2017. Första dag för handel med betalda tecknade aktier 2 (BTA 2) är den 12 maj 2017. Stoppdag hos Euroclear för Josab International BTA 1 är den 15 maj 2017 och de nya aktierna beräknas vara utbokade till VP-konton och depåer den 17 maj 2017.

Efter delregistrering av företrädesemissionen hos Bolagsverket uppgår antalet aktier i Josab International till 60.987.395 aktier och aktiekapitalet till 6.098.739:50 SEK. Vid full teckning i Företrädesemissionen ökar Josab Internationals aktiekapital med 1.033.535:00 SEK från 5.684.442:70 SEK till 6.717.977:70 SEK och antalet aktier med 10.335.350 aktier från 56.844.427 aktier till 67.179.777 aktier.