Josab medverkar på vattenmässan Jal Sabha, i Pune, Maharastra

Josabs dotterbolag i Indien, som i helgen hade invigning av bolagets andra kioskprojekt kommer under kommande veckoslut, torsdag – lördag, medverka i Jal Sabha, Municipal Water & Waste Water Summit. Mässan hålls i Pune i delstaten Maharastra, där Josabs indiska lokalkontor är beläget.

Mässan arrangeras för professionella upphandlare och beslutsfattare inom vattenrening från hela Indien. 73 kommuner från 19 delstater är representerade, varav 19 kommuner från Maharastra.

Josab kommer under mässdagarna att hålla en presentation av bolaget, och dess produkter, för att skapa ytterligare intresse för bolaget lösningar. Josab är i det stora sammanhanget ett nytt bolag på den indiska marknaden. Fokus kommer att ligga på bolagets unika ekologiska metod för vattenrening, främst dricksvatten, och på dess goda hälsoeffekter för användarna, jämfört med andra metoder som finns på marknaden.

Bolagets medverkan är ett led i att på ett snabbt sätt dra nytta av den mediala uppmärksamhet som de pågående projekten gett lokalt i Indien. Med såpass många sakkunniga och beslutsfattare samlade finns det goda förutsättningar att sprida kunskap om Josabs produkter och ekologiska inriktning på ett effektivt sätt.

Josab kommer att företrädas av VD Dennis Thazhamon och samtlig övrig personal från det lokala kontoret i Pune.

Dennis Abraham, VD, Josab India Pvt Ltd, säger att ”denna mässa är ett ypperligt tillfälle för Josab att presentera sig som bolag, och vår ekologiska teknik för vattenrening, som har rönt ett stort intresse efter uppstarten av de två kioskprojekt i Indien, varav det senaste just i denna delstat, Maharastra. Att kunna göra detta med den mängden kommuner och beslutsfattare på plats ger enorma synergier i jämförelse med andra försäljningsmetoder, då Indien är ett så enormt stort land. Vi är också glada att mässan hålls i Pune som är vår hemstad i Indien för Josab.”.

VD, Koncernchef

Josab International AB (publ)

E-post: johan.gillgren@josab.com

Om Josab International AB

Josab International AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab International AB har idag fyra helägda dotterbolag, Josab Hungary Kft, Josab India Pvt Ltd, Josab China Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB. Josab International är listat på AktieTorget med koden JOSA.