Inbjudan - Första spadtaget för Riddaren i Jakobsberg

Den 2 februari klockan 13.00 är du välkommen att bevittna det första spadtaget för fastigheten Riddaren i centrala Jakobsberg. JSB är totalentreprenör för projektet, som omfattar
132 nya lägenheter samt förskola och garage för Järfällahus.

Det första spadtaget i Jakobsberg tas av Järfällahus styrelseordförande Mikael Jämtsved (MP), Järfällahus tillförordnade VD Håkan Berg samt JSB:s VD Pether Fredholm.

– Det känns riktigt roligt att få starta det här projektet tillsammans med Järfällahus, säger Pether Fredholm.
Även om JSB har arbetat med olika projekt i och kring Mälardalen de senaste åren, är det bara ett år sedan vi etablerade oss här med egen organisation. Järfällahus är en ny samarbetspartner för oss och vi är glada för förtroendet de visar oss. Riddaren är också ett projekt som passar oss väl med tanke på våra erfarenheter av bostäder och förskolor.

Projektet i Jakobsberg är det första på många
år för kommunägda Järfällahus.

– Vi har länge varit ett förvaltande bolag, berättar Mikael Jämtsved. Riddaren kan ses som starten på en ny era, där
vi har ett uppdrag att tillföra fler bostäder till kommunen. Det är behövligt och känns naturligtvis väldigt spännande.

Riddaren byggs nära Riddarparken i centrala Jakobsberg. Huset blir 4–8 våningar högt och får såväl tegelfasad som putsad fasad. De 132 lägenheterna har en sammanlagd boyta på 5 401 kvm. I markplan byggs två lokaler samt en förskola med fyra avdelningar. I fastighetens källare blir det garage.

Byggstart sker i februari 2018 och från juli 2020 kan in-flyttning ske i etapper. I oktober 2020 ska hela fastigheten vara överlämnad till Järfällahus.

– Vi ser fram emot att starta det här uppdraget, säger Peter Axelsson, arbetschef på JSB i Mälardalen.
Våra erfarenheter av att arbeta med kommunala bostadsbolag är goda och det känns stimulerande att få bidra
till att det byggs fler bra hyresrätter i vårt samhälle.

Inbjudan – första spadtaget

När: Fredag 2 februari klockan 13.00

Var: Fotbollsplanen mellan Drabantvägen och Magnusvägen i Jakobsberg

Anmälan: via e-post till anmalan@jarfallahus.se

Meddelandet är utsänt av JSB.

För vidare information kontakta:

Arbetschef JSB, Peter Axelsson, direkt 0739-10 00 75 eller peter.axelsson@jsb.se. Se även www.jsb.se

Styrelseordförande Järfällahus, Mikael Jämtsved, 070-002 33 95, mikael.jamtsved@jarfalla.se

Projektchef Järfällahus, Emma Eklund, 08-580 836 16, Emma.Eklund@jarfallahus.se

John Svensson Byggnadsfirma AB (JSB) med huvudkontor i Karlshamn verkar över hela Sverige inom entreprenader
och projektutveckling i egen regi samt i södra Sverige även inom byggservice. Företaget har cirka 280 anställda och en årsomsättning om cirka 1 700 mnkr.

Taggar: