Nu kommer JSBs typhus Bo Mini även till Stockholm

JSB ska bygga 144 lägenheter i Tyresö, Stockholm, åt Tyresö Bostäder AB.

I början av 2016 tog Charlotte Ohm, Fastighets- & marknadsutvecklare på
Tyresö Bostäder, kontakt med JSB angående en tomt som Tyresö Bostäder var intresserade av att bygga JSBs Bo Mini på. Hösten 2016 var detaljplanen antagen och kort därefter påbörjades processen med kontraktuppgörelse som i sin tur
var klar i maj 2017. Den 1/6 2017 började markarbetet och den 13/9 hölls
första spadtaget.

– Genom den snabba processen och möjligheten att avropa redan upphandlad entreprenad kommer vi att kunna erbjuda prisvärda hyresrätter med bra kvalitet, säger Maria Öberg, VD på Tyresö Bostäder. Tyresö kommun växer och utvecklas och det är glädjande att vi kan vara med och bidra till fler boenden.

Fyra stycken Bo Mini 5-våningshus ska byggas med övervägande 1:or och 2:or, varav 2:orna förses med stora balkonger. Sammanlagt ska det byggas 140 lägenheter som allihop präglas av en stabil grund med miljötänk. Husen är väldigt energisnåla och ska försörjas med bergvärme. Fiber ingår även i alla lägenheter.

Byggnationen av hus 1 och 2 kommer vara med komplicerad då det bergiga landskapet kräver sprängning och borrning, dessa förväntas dock vara klara i November 2018. Hus 3-4 förväntas vara klara till semestern 2018.

– Vi på JSB är glada och stolt över att få ta vårt typhus Bo Mini till Tyresö i samarbete med Tyresö Bostäder AB, och belyser vikten av prisvärda lägenheter i detta område, säger Pether Fredholm, VD på John Svensson Byggnadsfirma (JSB).

För vidare information kontakta:
VD Pether Fredholm

direkt 0708-310 255
eller pether.fredholm@jsb.se

Se även www.jsb.se

Taggar:

Citat

Genom den snabba processen och möjligheten att avropa redan upphandlad entreprenad kommer vi att kunna erbjuda prisvärda hyresrätter med bra kvalitet.
Maria Öberg, VD på Tyresö Bostäder
Pether Fredholm, VD på John Svensson Byggnadsfirma