Delårsrapport Q2 - 2014

- Nettoomsättningen uppgick till 42,3 MSEK (3 månader).

- Rörelseresultatet uppgick till 21,1 MSEK (3 månader).

- Rörelsemarginalen uppgick till 48,1%.

- Resultat efter skatt uppgick till 7,6 MSEK (3 månader).

Under andra kvartalet har JSM tecknat nytt långsiktigt avtal med Intrum Justitia Debt Finance AG om löpande överlåterlse av förfallna fordringar. Avtalet ersätter tidigare avtal med Intrum Justitia. Avtalet är sekretessbelagt men JSM är nöjda med avtalet.

Lagen om viss verksamhet med konsumentkrediter (SFS 2014:275) trädde i kraft den 1 juli 2014. Dotterbolagen till JSM Financial Group AB (publ), JSM Capital AB och Cash2you Nordic AB är enligt denna lag tillståndspliktiga för den verksamhet som bedrivs och bolagen har inlett arbetet med att ansöka om tillstånd. Under tiden fram till och med den 1 januari 2015, eller till dess ansökan prövats, bedriver bolagen verksamheten med stöd av övergångsreglerna till lagen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

JSM Financial Group AB är ett holdingbolag som äger bolagen JSM Capital AB samt Cash2you Nordic AB. Bolaget startades 2013.

Dotterbolagen bedriver utlåning till allmänheten. Krediterna utgörs av blancokrediter om maximalt 25 000 kronor per person och dotterbolag med löptider mellan ett och fem år. Dotterbolagen är registrerade som finansiella institut hos Finansinspektionen. Bolagen marknadsför sig under varumärkena Cashbuddy och Cash2you. Mer information finns på respektive bolags hemsida.

www.cashbuddy.se

www.cash2you.se