JSM Financial Group AB (publ) emitterar ytterligare MSEK 150 inom ramen för befintligt obligationslån

Report this content

JSM Financial Group AB (publ) har i en så kallad private placement framgångsrikt placerat ytterligare MSEK 150 inom det befintliga obligationslånet med ISIN: SE0005505807 där MSEK 350 ursprungligen emitterades 19 november 2013. Emissionen stängde kraftigt övertecknad och obligationslånet är sedan tidigare föremål för handel på reglerad marknad. Obligationslånet löper med en årlig kupongränta om 8 procent och likviddag för de ytterligare obligationerna kommer att vara 28 november 2016.

Likviden från emissionen ska användas till att finansiera återbetalningen av befintliga banklån i dotterföretagen JSM Capital AB och Cash2you Nordic AB. Överskott av emissionslikviden efter att banklånen har återbetalats ska användas för allmänna företagsändamål.

JSM Financial Groups VD Martin Jönsson kommenterade emissionen:

”Vi är mycket nöjda över det stora intresse som investerare visat. Emissionen är viktig för att bolaget ska gå vidare med det strategiska finansieringsarbetet.”

JSM Financial Group erbjuder icke-säkerställda konsumentlån till den svenska och finska marknaden via sina varumärken CashBuddy och Cash2you. Gruppen grundades 2006 av Martin och Mikael Jönsson och har huvudkontor i Varberg.

Arctic Securities Sweden har agerat finansiell rådgivare samt arrangör och Mannheimer Swartling har agerat legal rådgivare i samband med transaktionen.

Martin Jönsson, VD och ägare
E-post:
martin@jsmgruppen.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som JSM Financial Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 november 2016 klockan 17:00.