Jula jubilerar i Visby

Julas invigning av varuhuset i Visby är något extra.

Inte nog med att det är Julas första på en ö utan vägförbindelse med fastlandet. Det är även hemmafixarkedjans 50:e varuhus i Sverige.

– Det är en härlig känsla att nu öppna varuhus nummer 50 i Sverige. Det känns också mycket bra att det sker just på Gotland i Visby på öns bästa läge. Det ger oss dubbel anledning att fira, säger Kari Koivisto, VD Jula Sverige AB.

Julas nya varuhus i Visby öppnar torsdagen den 15 juni.

– Vi har haft en fantastisk utveckling de senaste åren med fler och fler varuhus, men samtidigt jobbar vi hårt med att utveckla konceptet för att kunna erbjuda våra kunder Julas fantastiska sortiment på bästa sätt, säger Kari Koivisto.

Nästan samtidigt med jubileet lanserar Jula sin nya e-handel.

– E-handeln stärker oss ytterligare och gör vårt erbjudande till kunderna än mer attraktivt. Vi tror mycket på varuhuset i Visby, här finns alla förutsättningar att lyckas. Vi vet att vi har många kunder på ön sedan Julas postordertid. Nu känns det verkligen bra att kunna erbjuda dessa kunder vårt nyaste varuhus, med vårt nya koncept och med e-handel, säger Kari Koivisto.

Julas 50:e varuhus på handelsområdet Stenhuggaren i Visby är cirka 3000 kvadratmeter stort.

Kari Koivisto, VD Jula Sverige AB, +46 706 21 19 01, kari.koivisto@jula.se

Jula är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 3 000 anställda och totalt 94 varuhus, 50 i Sverige, 32 i Norge och 12 i Polen. 2016 omsatte Julakoncernen drygt 6 miljarder SEK.

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige och har cirka 3000 anställda. Företaget etablerades 1979. Omsättning 2016 drygt 6 miljarder SEK.Jula ägs av Karl-Johan Blank. VD är Joachim Frykberg.Julas affärside är att erbjuda kreativa hemmafxare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Visionen är att göra livet lättare för kreativa hemmafixare och proffs i hela världen.Idag finns Jula i Sverige, Norge och Polen.

Kari Koivisto, VD Jula Sverige AB