Jula öppnar 90:e varuhuset

Den 22 september öppnar Jula i Nyköping.

Det blir Julas 90:e varuhus totalt, stort firande med andra ord!

– Vi tror mycket på Nyköping. Det är genom vårt eget fastighetsbolag G&K Blanks Fastigheter AB som vi köpt tomt och byggt en egen handelsfastighet, en process som tagit lång tid men det blev ju riktigt bra till slut, säger Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef.

Varuhuset blir drygt 3000 kvadratmeter stort och cirka 25 nya Julamedarbetare har rekryterats.

– När nu Jula äntligen kommer till Nyköping blir det på det absolut bästa handels- och skyltläget vid E4:an, med starka handelsgrannar, tydligt, bra och lätta att parkera. Dessutom är det ett fantastiskt gäng här i varuhuset som kommer att ta emot våra kunder på bästa sätt, säger Karl-Johan Blank.

JulaClub fem år

I och med att Jula firar 90:e varuhuset blir det många specialerbjudanden till kunderna. Det är dock inte enda anledningen för Jula att fira.

– Kunderna i Nyköping kommer att få Julas bästa öppningserbjudande någonsin. Dels gör vi alltid något speciellt i samband med varuhusöppningar, men i samma veva som Nyköping öppnar så femårsjubilerar vårt lojalitetsprogram, JulaClub, vilket gör att det blir än mer speciellt till nytta för våra kunder, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Jula har haft ett starkt fokus på utveckling av varuhuskedjan de senaste åren.

– Vi har haft en fantastisk etableringsutveckling med i snitt tio varuhusöppningar per år på våra tre marknader. Samtidigt jobbar vi alltid hårt med att hitta nya sätt att utveckla erbjudandet till kund, säger Joacim Frykberg.

Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 3 000 anställda och totalt 90 varuhus, 48 i Sverige, 30 i Norge och 12 i Polen. 2015 omsatte Julakoncernen cirka 5,9 miljarder SEK.

Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef
Joachim Frykberg, VD Jula AB