Jula öppnar femte varuhuset i Polen

Jula öppnar idag, fredagen den 13 april, sitt femte varuhus i Polen. Varuhuset ligger i staden Lublin som ligger i sydöstra Polen.

Vi öppnar nu vårt femte varuhus i Polen sedan starten i november förra året, det är nästan ett varuhus i månaden. De polska kunderna är imponerade av vårt sortiment och våra låga priser. Polen är ett hemmarfixarland och då passar Jula dem perfekt, säger Joachim Frykberg, VD. Lublin är en stark handelsstad i sydöstra Polen och vårt nya varuhus är bra placerat i närheten av andra starka handelsaktörer, fortsätter Joachim.

Jula fortsätter sin starka expansion under 2012 och i maj månad öppnas varuhus i både Örnsköldsvik och i Slupsk (Polen). Totalt kommer 12 nya varuhus att öppnas under året.

För övriga frågor hänvisas till:
Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus.

Jula har cirka 1 700 anställda och totalt 51 varuhus, 34 i Sverige, 13 i Norge och 4 i Polen.

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige och har cirka 3000 anställda. Företaget etablerades 1979. Omsättning 2016 drygt 6 miljarder SEK.Jula ägs av Karl-Johan Blank. VD är Joachim Frykberg.Julas affärside är att erbjuda kreativa hemmafxare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Visionen är att göra livet lättare för kreativa hemmafixare och proffs i hela världen.Idag finns Jula i Sverige, Norge och Polen.