Jula öppnar i Charlottenberg och Mora

Julas snabba expansion fortsätter.

I april öppnar varuhus nummer 69 i Charlottenberg (9 april) och nummer 70 i Mora (24 april).

– 2014 blir ett spännande år med vårt första gränshandelsvaruhus vid den starka handelsplatsen Charlottenberg mellan Sverige och Norge. Vi har sedan tidigare i år också öppnat gränshandel i Szczecin mellan Polen och Tyskland, endast cirka en timme från Berlin, säger Karl-Johan Blank, koncernchef och huvudägare.

Under året planerar Jula att öppna 12-14 nya enheter.

–Jula fortsätter sin kraftiga expansion. Vi tror på en stark utveckling för Charlottenberg med närheten till den norska marknaden. Vi har fått en fantastisk lokal med starka grannar som lockar till handel. I Dalarna har vi sedan tidigare stora framgångar i Borlänge. Mora som stad har satsat mycket på handel och vi vill med vårt nya varuhus i Mora kunna erbjuda bättre täckning för kunder i norra Dalarna, säger Joachim Frykberg.

Jula har sedan länge sökt bra handelslägen i Mora.

– Som gammal Morabo är jag stolt över att Jula öppnar i Mora. Behoven för våra sortiment är stora i norra Dalarna och angränsande områden och nu behöver våra trogna kunder inte längre åka till Borlänge, säger Per-Eric Frost, Julas etableringschef.

Varuhusen i Charlottenberg och Mora är cirka 3000 kvadratmeter stora och till varje varuhus rekryteras cirka 25 nya Julamedarbetare.

Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 2 300 anställda och totalt 70 varuhus, 40 i Sverige, 19 i Norge och 11 i Polen. 2013 omsatte Julakoncernen cirka 4,9 miljarder SEK med ett resultat på 515 miljoner kronor.

Besök gärna www.jula.com för mer information. Den nya katalogen finns att hämta i närmsta Julavaruhus.

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige och har cirka 3000 anställda. Företaget etablerades 1979. Omsättning 2016 drygt 6 miljarder SEK.Jula ägs av Karl-Johan Blank. VD är Joachim Frykberg.Julas affärside är att erbjuda kreativa hemmafxare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Visionen är att göra livet lättare för kreativa hemmafixare och proffs i hela världen.Idag finns Jula i Sverige, Norge och Polen.

Karl-Johan Blank, koncernchef och huvudägare