Jula öppnar i Sarpsborg

Julas snabba expansion fortsätter.

Den 25 september öppnar Jula ett nytt varuhus i Sarpsborg, det blir nummer 21 i Norge och det 73:e totalt.

– 2014 är ett spännande år för Jula med många nyöppningar. Jula fortsätter sin kraftiga expansion i Norge, fokus ligger på att bli helt rikstäckande. Målet är att alla ska ha ett Julavaruhus i sin närhet. Nu stärker vi upp vår närvaro ytterligare i den expansiva Østfold-regionen, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Sedan tidigare har Jula varuhus i Moss och Fredrikstad.

Under hösten kommer Jula att expandera med tre nya varuhus i Norge (förutom Sarpsborg öppna Jula i Steinkjaer och Hamar) och två i Sverige (Karlskrona och Malmö, Svågertorp).

Varuhuset i Sarpsborg är fullstort, cirka 3000 kvadratmeter, och kommer att inredas med Julas nya koncept. Totalt rekryteras cirka 25 nya Julamedarbetare.

– Vi tror stenhårt på etableringen i Sarpsborg. Vi har letat efter en lämplig lokal i tre år och nu känns det fantastiskt bra äntligen kunna öppna dörrarna. Jula har sedan tidigare bra täckning i Østfolds län, vi saknade dock ett varuhus för att nå maximal täckning. Det finns 54 000 människor i Sarpsborg och nu kan de njuta av att ha ett helt nytt Julavaruhus i kommunen, säger Joachim Frykberg.

Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 2 300 anställda och totalt 73 varuhus, 41 i Sverige, 21 i Norge och 11 i Polen. 2013 omsatte Julakoncernen cirka 4,9 miljarder SEK.

Besök gärna www.jula.com för mer information. Den nya katalogen finns att hämta i närmsta Julavaruhus.

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige och har cirka 3000 anställda. Företaget etablerades 1979. Omsättning 2016 drygt 6 miljarder SEK.Jula ägs av Karl-Johan Blank. VD är Joachim Frykberg.Julas affärside är att erbjuda kreativa hemmafxare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Visionen är att göra livet lättare för kreativa hemmafixare och proffs i hela världen.Idag finns Jula i Sverige, Norge och Polen.

Joachim Frykberg, VD Jula AB
Joachim Frykberg, VD Jula AB