Jula öppnar nytt varuhus i Norge

Julas snabba expansion fortsätter. Den 19 mars 2015 öppnar Jula varuhus nummer 78. Det sker i Norge på Tiller i Trondheims kommun.

– 2015 är ett spännande år för Jula med många nyöppningar. Tiller var en av de första platser vi tittade på när Jula skulle etableras i Norge 2008. Det känns nu fantastiskt bra att vi är på plats. Det kommer att bli kul att följa varuhusets utveckling eftersom Tiller är en stark handelsplats i ett av Norges starkaste handelsområden. Sedan tidigare finns Jula i Trondheim, på Lade. Det känns bra att vi nu täcker in hela regionen på ett bra sätt, säger Karl-Johan Blank, koncernchef och ägare.

Trondheim är Norges tredje stad och det bor cirka 185 000 människor i kommunen. Det nya varuhuset kommer att bli cirka 3300 kvadratmeter stort med Julas senaste koncept. Totalt rekryteras cirka 25 nya Julamedarbetare.

Under året planerar Jula att öppna 12-14 nya enheter på sina tre marknader i Sverige, Norge och Polen.

Joachim Frykberg, VD Jula AB, 46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Magnus Ljung, Information Manager, 46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 2 700 anställda och totalt 78 varuhus, 43 i Sverige, 24 i Norge och 11 i Polen. 2014 omsatte Julakoncernen cirka 5,3 miljarder SEK.

Karl-Johan Blank, Julas koncernchef och ägare